Co liczy się dla pracownika biurowego przyszłości?

Biuro przyszłości to coś, czego jeszcze nie znamy na pewno. Mamy oczywiście pomysły, a niektóre trendy, które są przewidywane jako główne, z pewnością wyglądają pozytywnie. Jednak jedną z rzeczy, o której większość ludzi nie myśli, jest to, czego tak naprawdę chce pracownik biurowy przyszłości i co jest dla niego ważne.

Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy byli zadowoleni, musisz ich zrozumieć. Oznacza to otwarte linie komunikacji, aby zapewnić, że jeśli chcą z Tobą o czymś porozmawiać, czują się komfortowo, aby to zrobić. Kiedy tego unikasz, jako menedżer, oznacza to, że zamykasz swoich pracowników, a oni czują, że nie mają jak się zwrócić. W takiej sytuacji jest bardziej prawdopodobne, że opuszczą Twoją firmę i przeniosą się do jednego z Twoich konkurentów.

Aby zapewnić swoim pracownikom wygodne miejsce do pracy w przyszłości, zatrzymując dotychczasowy personel i przyciągając po drodze nowe talenty, musisz mieć wgląd w to, co będzie dla nich ważne za kilka miesięcy lub lat.

Zanurzmy się w to.

Przyszłość domu i życia zawodowego

Pracownik biurowy przyszłości prawdopodobnie będzie bardziej skupiony na równowadze między domem i pracą a życiem prywatnym. Oznacza to, że chcą mieć wszystko, a dlaczego nie? Jest całkowicie możliwe, aby zrównoważyć dom i pracę bez uszczerbku dla jednego lub drugiego. W tym miejscu z pomocą przychodzą elastyczne formy pracy.

W najbliższych miesiącach i latach wielu pracowników będzie pracować z dala od współczesnego środowiska biurowego.

Rozwój kariery

Przyszły pracownik biurowy nie chce tkwić w tej samej roli przez nieskończenie wiele lat. Progresja kariery jest ważna, zwłaszcza dla millenialsów. Oznacza to zapewnienie pracownikom równych szans na awans i inne możliwości zatrudnienia w firmie.

Komfortowe i wspierające miejsce pracy

Dobra wiadomość jest taka, że jednym z głównych tematów przyszłego biura jest skupienie się na doświadczeniach w tych czterech ścianach. Oznacza to wygodne meble biurowe, miejsca do odpoczynku, zdrowie i dobre samopoczucie oraz ogólnie wspierające środowisko. Będzie to bardzo ważne dla pracowników w nadchodzących miesiącach i latach i prawdopodobnie będzie to jeden z elementów, na które zwracają uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze firmy.

Poczucie wartości

Koniec z poczuciem niedoceniania! Pracownicy będą szukać firm, które doceniają ich doświadczenie, ale także słuchają tego, co mają do powiedzenia. Oznacza to, że pracownicy mają prawo głosu we wszystkim, co uważają za ważne dla siebie. Menedżerowie muszą uważnie słuchać, brać pod uwagę sugestie i działać na tych, które mogą być korzystne.

Dbanie o środowisko

Kolejnym elementem, który prawdopodobnie będzie ważny dla przyszłego pracownika biurowego jest środowisko. Wszyscy stajemy się bardziej "zieloni" i jest to świetny kierunek rozwoju. Musimy skupić się na ratowaniu naszej planety i nie wyrządzaniu jej dalszych szkód. Właśnie w tym miejscu pojawia się biuro przyszłości. Biura mają stać się bardziej zrównoważone i przyjazne dla środowiska. Jest to coś, czego pracownicy będą poszukiwać w swoim obecnym miejscu pracy oraz w każdym innym miejscu, do którego zdecydują się przejść.